El premi li ha estat concedit per la presentació de l’estudi “¿Puede el programa PBM mejorar los resultados de la cirugía de fractura de cadera en pacientes geriátricos?”.
El treball, liderat pel Dr. Diego García Vicente, resident del Servei, i les Drs. Esther Méndez i María José Colomina, ha estat fruit del compromís constant del nostre hospital amb la qualitat i la seguretat del pacient, i destaca el valor del programa de Patient Blood Management (PBM) com a estratègia clau per reduir complicacions i transfusions en pacients fràgils sotmesos a cirurgia de fractura de maluc.
L’estudi, basat en dades de més de 15.000 pacients provinents de 43 hospitals d’arreu de l’Estat, mostra que l’adherència a les recomanacions del PBM es correlaciona amb una clara millora dels resultats clínics, amb una disminució de les complicacions postoperatòries i dels esdeveniments adversos.
Aquest projecte s’emmarca dins la col·laboració activa de l’Hospital Universitari de Bellvitge amb el projecte MAPBM (Maturity Assessment Model in Patient Blood Management), iniciativa orientada a promoure una gestió òptima de la sang del pacient a través de pràctiques clíniques basades en l’evidència i centrades en el pacient.
Aquest reconeixement consolida el paper de l’HUB com a centre de referència en Patient Blood Management i com a impulsor de projectes que milloren, de forma tangible, l’atenció als pacients