En només 3 anys, la notificació d'incidències ha augmentat exponencialment. Quan notifiques una incidència, atures una cadena d'errors.
Gràcies a la implicació dels i de les professionals en la seguretat del pacient s'ha incrementat exponencialment la notificació d'incidents en el darrer any. Aquestes notificacions faciliten la detecció de situacions de risc i el coneixement dels incidents; i alhora ajuden a posar barreres i a evitar que tornin a succeir.
L'anàlisi i la gestió de les notificacions permeten millorar la seguretat en els mateixos equips d'atenció primària, en les Unitats Funcionals Transversals de Seguretat de Pacients amb els Hospitals de referència; així com, amb la creació de grups de millora territorials.
La campanya de comunicació "Qualitat i Seguretat, estalviat un mal de cap" té com a objectiu sensibilitzar i facilitar informació clau de seguretat, que inclou la repercussió sobre els i les professionals, i el reconeixement de la implicació de tothom per a la millora de la seguretat dels pacients.