El propòsit de millorar el benestar dels professionals a través de treballar les relacions i la cohesió dels equips.
La Xarxa de Dinamitzadors, pionera a l’Atenció Primària de l’ICS, va néixer a finals de 2021 amb el propòsit de millorar el benestar dels professionals a través de treballar les relacions i la cohesió dels equips. En el marc del Projecte UNEIX, aquesta iniciativa es troba vinculada a quatre dels seus grans àmbits: gestió del coneixement, metodologia i eines, benestar i xarxa.
La Xarxa està oberta a tots els equips i unitats de l’Atenció Primària Metropolitana Sud i actualment ja compta amb 39 dinamitzadors, que amb molta il·lusió s’estan formant per treballar les relacions i la cohesió dels equips de manera proactiva i amb una metodologia comuna.
Al març i a l’abril d'enguany s’han portat a terme les primeres sessions de treball, on talent de tot el territori s’ha posat en marxa per construir de manera col·laborativa l’organització i futur de la xarxa de dinamitzadors, a més d’aprendre tot compartint diferents idees, eines i activitats de dinamització que en algunes ocasions ja s'han posat en marxa amb bons resultats (concretament en la millora del clima de l’entorn laboral).
Un dels exemples, tot i que no l’únic, és el que van dur a terme Mª del Mar Caparrós Granados i Piedad Moreno Sevillano, dinamitzadores de l’Equip d’Atenció Primària de Can Serra, que juntament amb l’equip directiu i altres membres de l’equip, van organitzar una Jornada amb diferents activitats orientades a treballar les relacions socials i el benestar dels professionals, d’una manera diferent i divertida.
Ens expliquen elles mateixes d’on va sorgir la idea i com ho van fer:
“En el nostre cas la idea va sorgir de l’equip directiu, abans que comencés la xarxa de dinamitzadors, i la vam dur a terme amb la col·laboració de les dues dinamitzadores de l'equip i els BEC del centre. Els cinc professionals de l'equip vam plantejar un seguit d’activitats orientades a incrementar el coneixement personal, ja que som un equip amb moltes noves incorporacions; i reforçar d’una manera més estreta els vincles creats entre els membres de l'equip i potenciar-ne de nous, fet molt necessari després d’una època en què tots hem patit molt la situació sobrevinguda de la pandèmia i no hem pogut cuidar-nos prou entre nosaltres".
Una vegada plantejada i treballada internament la jornada, ens vam reunir amb l’Equip de Gestió del Talent de la Metrosud, que ens va assessorar aportant eines i mètode per estructurar la jornada.
El dia de la jornada, tot l’equip es va mostrar predisposat a participar, gaudir i col·laborar amb les propostes que vam organitzar de manera equitativa. Es va crear un bon clima i tot l’equip va participar d’aquell moment tan nostre. Algunes activitats van ser directament fetes pels membres de l’equip, i vam trobar habilitats i talents, que no van dubtar a compartir amb tots els que hi érem, aquell 25 de març. Aquell dia, ja l'hem anomenat 1a Jornada del CAP Can Serra.
A l’avaluació posterior, amb el bon feedback dels participants, podem dir que vam aconseguir els objectius plantejats de cohesió de grup i reforçament dels lligams com a equip.”