Des d'aquest mes de març que el nou mecanisme de crida a consulta està operatiu al CAP Alhambra. Pròximament, s’implementarà al CAP Vilafranca Nord i s’anirà estenent per tota l'APMS.
L’Atenció Primària Metropolitana Sud (APMS) ha implementat al CAP Alhambra un nou sistema de crida als pacients per entrar a la consulta. Aquest nou sistema (TESEO) funciona a través de pantalles i un lector de targetes. El sistema comprova que l’usuari té la visita i imprimeix un tiquet amb un codi alfanumèric que dirigeix l’usuari a la sala d’espera que li correspon. A la sala d’espera hi ha pantalles que, a través del codi alfanumèric i un avís sonor, avisen al pacient que ja pot accedir a la consulta.
L’usuari passa la seva targeta sanitària individual (TSI) o introdueix les seves dades Aquest circuit agilitza el procés d’atenció i garanteix el total anonimat de la persona. El sistema permet al pacient saber exactament a quina consulta s’ha de dirigir, a través del mateix codi alfanumèric que se’ls imprimeix en el moment de la identificació, pel la qual cosa es contribueix a evitar confusions i reduir així el temps d’espera o possibles incidències.
La primera fase de la implementació ha estat als CAP Alhambra, situat a l’Hospitalet de Llobregat. El següent CAP serà el de Vilafranca Nord, i l’objectiu és que el sistema es vagi estenent per tota l’APMS.