Primer Bootcamp estatal d’interpretació de variants genètiques per a cardiòlegs

- Formació

Trenta cardiòlegs d’arreu de l’Estat espanyol han participat al primer Bootcamp d’interpretació de variants genètiques per a cardiòlegs, organitzat per l’Hospital Universitari de Bellvitge en col·laboració amb Health in Code, companyia de genètica clínica i assistencial, i celebrat al Campus de Bellvitge de la Universitat de Barcelona durant el dies 15 i 16 de desembre.

L’objectiu del curs ha estat ensenyar als participants en profunditat els principis del procés d’interpretació clínica de variants genètiques en les malalties cariològiques hereditàries més rellevants. Tot en un format Bootcamp amb un reduït nombre de participants, que ha inclòs la integració del contingut teòric amb l’aplicació directa sobre casos clínics.

“Creiem que el curs és una oportunitat molt bona per rebre formació intensiva en genètica cardiovascular per a cardiòlegs clínics encarregats del seguiment d’aquests pacients”, ha apuntat el Dr. De Frutos Seminario, coordinador del curs juntament amb el Dr. Juan Pablo Ochoa Folmer, de Health in Code.

El primer Bootcamp d’interpretació de variants genètiques per a cardiòlegs coincideix amb el desè aniversari de la Unitat de Miocardiopaties, impulsada l’any 2013 pel Dr. Salazar Mendiguchía del Servei de Cardiologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge.