Nou bloc quirúrgic de l'Hospital de Bellvitge

Un nou bloc de 24 quiròfans amb les més modernes tecnologies posa l'hospital a l'avantguarda de la cirurgia del futur

El proper dilluns 16 de setembre entra en funcionament el nou bloc quirúrgic de l’Hospital Universitari de Bellvitge. En total són 24 nous quiròfans d'alta complexitat, que se sumen als 7 de ciruriga major ambulatòria ja inaugurats l'any 2017. Tots estan equipats amb la més moderna tecnologia per millorar la seguretat del pacient i el confort dels professionals. El nou bloc ocupa un total de 8.000 m2  (fins ara eren 4.500) i es troba situat a la tercera planta de l’edifici tecnoquirúrgic, connectat amb l’edifici principal a través d’un passadís intern.

Entre les sales dotades amb els més recents avenços tecnològics, s'hi inclouen 3 quiròfans híbrids amb tomografia computada i 2 quiròfans robotitzats. El complex incorpora també una unitat de recuperació postanestèsica amb 22 punts d'atenció, així  com nombrosos espais de suport (magatzems, vestidors, sales d'informació) i una nova central d'esterilització de més de 1.000 ma la planta -1. Totes aquestes instal·lacions convertiran Bellvitge en un hospital punter no només per la capacitació i experiència dels seus equips quirúrgics, sinó també per unes instal·lacions perfectament preparades per als reptes de la cirurgia del futur.