L’Hospital de Bellvitge presenta “Les segones oportunitats”, el segon conte col·laboratiu escrit per professionals del centre

Un total de 22 persones han participat en la redacció d’una història que gira al voltant d’un trasplantat de fetge i la seva esposa

En el marc de la setmana de celebració de Sant Jordi, l’Hospital Universitari de Bellvitge ha presentat el seu segon conte col·laboratiu, fruit de les aportacions successives de professionals del centre a partir d’un plantejament inicial. El conté ha estat llegit de forma íntegre aquest matí per alguns dels seus autors i autores, en un acte que a més ha servit per enregistrar la lectura en format d’àudiorelat.

El conte es desenvolupa a partir del trasplantament de fetge de l’Isidre, que compta amb el suport constant de la Lourdes, la seva parella. La por, la incertesa, l’esperança i l’alliberament són alguns del sentiments que travessen els dos personatges en el decurs del relat, que posa l’èmfasi en l’agraïment il·limitat envers els donants i les ganes de viure renovades de l’Isidre i la Lourdes en trobar-se davant una segona oportunitat com la que els obre el trasplantament. Tant la versió escrita, que compta amb les il·lustracions de Sílvia San Miguel -també professional de l’HUB-, com la d’àudio estaran accessibles des del web de l’Hospital de Bellvitge. A més s’han imprès 5.000 exemplars del conte, que es distribuiran entre els pacients ingressats i els treballadors del centre.

Aquesta setmana l’Hospital de Bellvitge ha organitzat altres dos actes per celebrar Sant Jordi: una presentació de cinc llibres escrits per professionals del centre, el passat dia 18, i una altra en que tres pacients cardíacs (dues d’elles trasplantades de cor) del centre també van presentar els llibres que han publicat al voltant de la seva experiències, ahir dijous dia 20 d’abril.

Per posar la cloenda a la setmana de la rosa i el llibre, diumenge dia 23 tots els pacients ingressat rebran una rosa, un punt de llibre dissenyat per aquesta ocasió i el conte col·laboratiu.

- Podeu escoltar el conte Les segones oportunitats en aquest enllaç