L’equipament PET/RM de l’HUB encara la fase final de la seva instal•lació amb l’arribada de l’imant superconductor

- Equipaments

L’imant superconductor de l’equipament PET/RM del Centre d’Alta Precisió Diagnòstica de l’Hospital de Bellvitge ha arribat aquesta setmana al centre, on ja ha estat instal•lat a la seva ubicació definitiva. Es tracta de la peça principal de l’equipament PET/RM, juntament amb l’anell digital de PET.

L’imant té 3 tesles d’intensitat de camp i la seva funció és generar un camp magnètic d’alta intensitat per assolir les condicions necessàries per estimular i captar l’energia dels àtoms d’hidrògens dels teixits que produeixen una sèrie de senyals a partir de les quals es realitzarà la imatge.

El trasllat i instal·lació de l’imant es va portar a terme amb un procediment especialment meticulós. Un camió grua va transportar l’imant, de 10 tones de pes, refrigerat amb heli en estat criogènic per mantenir una temperatura de -269ºC. Posteriorment es va portar fins a la seva ubicació mitjançant unes tanquetes teledirigides, travessant l’espai d’obres.

Properament arribarà la resta de components electrònics amb els quals es completarà l’equipament PET/RM del Centre d’Alta Precisió diagnòstica de l’HUB, la instal•lació del qual ha estat possible gràcies a la col•laboració filantròpica de la Fundació Privada Daniel Bravo Andreu. El nou centre donarà cobertura a tots els pacients del sistema públic de la sanitat catalana.

El PET/RM integra en una única exploració la tomografia per emissió de positrons (PET) i la ressonància magnètica (RM), les dues eines de diagnosi per la imatge més avançades que existeixen a hores d’ara. que donarà cobertura a tots els pacients del sistema públic de la sanitat catalana.