Intercanvi d'experiències amb representants del National Health Service (NHS) de Leeds i Sheffield

- Formació
L'equip d'Innovació de la GTMS i professionals de l'HUB han explicat el model d'innovació i alguns dels projectes en funcionament a una delegació del NHS de les localitats britàniques de Leeds i Sheffield. Aquesta activitat forma part de la col·laboració, iniciada ja fa dos anys, de la GTMS i l’Hospital Universitari de Bellvitge amb el programa Healthcare Entrepreneurship Exchange Programme (HEEP), liderat per l'Hospital Germans Trias i Pujol.

La sessió va començar amb una exposició del model d'innovació i del sistema de col·laboració amb l'ecosistema intern i extern per innovar. El responsable d'Innovació Oberta i Ecosistema de l'equip d'innovació de la GTMS, Roc Fages, va explicar com es formalitza la innovació amb l'Hospital de Bellvitge, l'Hospital de Viladecans i l'Atenció Primària Metropolitana Sud. També va exposar la importància de la relació amb externs -empreses i entitats- per concretar el desenvolupament de projectes d'innovació amb un model obert.

Posteriorment, el director del Servei de Ginecologia, Dr. Jordi Ponce, va presentar el projecte PRI-ERAS, d’abordatge multimodal integral en cirurgia ginecològica, oncològica de mama i cirurgia reparadora del sòl pelvià. Per la seva part, el cap de Secció del Servei de Medicina Intensiva i president del Comitè d'Ètica en Investigació Clínica del HUB, el Dr. Francesc Esteve, va explicar el projecte d'Humanització de l’UCI basat en estimulació multisensorial.

La sessió va continuar amb una visita in situ a un dels mòduls de la UCI on s'hi aplica el model d'humanització amb tecnologia i continguts. Aquesta visita la va conduir el mateix Dr. Esteve juntament amb el cap de l’Àrea d’Infermeria del HUB, Rafael Justel, i Alba Alier, educadora i experta en sales multisensorials. La delegació britànica va venir acompanyada del cap d'Innovació de l'Hospital Germans Trias i Pujol, Daniel Moreno.