Incidència de risc mínim al Servei de Medicina Nuclear

El dia 10 d'agost, es va produir al Servei de Medicina Nuclear de l’Hospital Universitari de Bellvitge una incidència de risc mínim que no va tenir conseqüències per a la salut de cap treballador de l’hospital.

​Es va detectar en la recepció del material provinent de l’empresa subministradora i afectava un vial d’un radiofàrmac utilitzat en tècniques de diagnòstic PET. L’incident es va produir durant el procés de subministrament i transport per part de l’empresa subministradora del material.

Cal posar en valor que, gràcies als estrictes controls existents a la zona de recepció de material radioactiu de la Unitat de Radiofarmàcia del Servei de Medicina Nuclear, va ser detectat ràpidament i es van posar en marxa els protocols de protecció radiològica existents.

L’incident va provocar una contaminació superficial dels components interns del paquet de transport. L’operadora que va manipular el paquet i els seus components, seguint els procediments habituals de la radiofarmàcia, portava els elements de protecció individual necessaris per evitar el risc de contaminació, de manera que va ser ínfima la dosi rebuda durant tot el succés.

Seguint els protocols de protecció radiològica, es va contactar amb l’empresa subministradora i de transport i es va informar directament el Consejo de Seguridad Nuclear (CSN).

L’HUB ha actuat en tot moment vetllant per la seguretat dels seus treballadors i pacients i alineat totalment amb la política de transparència del CSN, que fa públic qualsevol incident de seguretat radiològica, fins i tot els de menor importància.