El cap de Cirurgia Endocrina de Bellvitge presenta una innovadora tècnica quirúrgica en congressos internacionals

- Innovació

El Dr. Pablo Moreno, cap de la Unitat de Cirurgia Endocrina de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), ha presentat els prometedors resultats d'una nova tècnica quirúrgica en dos prestigiosos congressos internacionals: el Congrés Americà de Cirurgians de Cap i Coll (AHNS), celebrat a Chicago, i el Congrés Europeu de Cirurgians Endocrins (ESES) a Roma

La tècnica en qüestió, denominada tiroïdectomia guiada per arteriografia amb fluorescència, ha demostrat ser eficaç en la reducció de la hipocalcèmia postoperatòria en pacients amb càncer de tiroide que requereixen un buidament ganglionar del compartiment central. Aquest avanç podria representar una millora significativa en els resultats postoperatoris i en la qualitat de vida dels pacients.

L'estudi presentat va abastar pacients sotmesos a tiroïdectomia total i dissecció del compartiment central del coll des de l'abril de 2016 fins al setembre de 2023. Des del setembre de 2020, la tècnica d'arteriografia amb verd d'indocianina (ICG) es va implementar de manera rutinària. Les principals troballes inclouen una millor preservació de les glàndules paratiroides superiors i una reducció significativa de la hipocalcèmia.

Durant el Congrés Europeu de Cirurgians Endocrins, el Dr. Moreno també va ser convidat a participar en un curs precongrés, on va impartir una ponència titulada "Ús de la fluorescència per preservar les glàndules paratiroides en la cirurgia de tiroide".