Celebrada la segona edició del Bootcamp d'interpretació de variants genètiques per a cardiòlegs

- Formació

Entre els dies 17 i 18 de maig, ha tingut lloc la segona edició del Bootcamp d'interpretació de variants genètiques per a cardiòlegs, organitzada per l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i l'IDIBELL en col·laboració amb Health in Code, companyia de genètica clínica i assistencial, i la Càtedra UB Hospital de Bellvitge de Simulació Cardiovascular (CARDIOSIMHUB).

La formació, coordinada pel Dr. Fernando de Frutos juntament amb el Dr. Juan Pablo Ochoa Folmer, de Health in Code, s'ha centrat en els principis bàsics del procés d'interpretació clínica de variants genètiques a les principals malalties cardiològiques hereditàries. El format Bootcamp permet la integració del contingut teòric amb l'aplicació directa sobre casos clínics, proporcionant una experiència d'aprenentatge intensiva i pràctica.

El curs estava dirigit especialment a cardiòlegs en formació en cardiopaties familiars, així com a aquells amb experiència en el maneig clínic d'aquests pacients que volen aprofundir en els seus coneixements de genètica cardiovascular. “La genètica cardiovascular té un interès creixent tant entre les noves com entre les generacions de cardiòlegs més establerts”, van destacar els organitzadors.

El convidat d'honor d'aquesta segona edició de la formació va ser el científic Roddy Walsh, investigador a l'Amsterdam UMC. Walsh, expert en genòmica cardiovascular i bioinformàtica, va tancar el Bootcamp amb una inspiradora xerrada sobre genètica no mendeliana.

En acabar el curs, els participants van adquirir la capacitat de comprendre detalladament un informe d'estudi genètic en malalties cardiovasculars i integrar aquests resultats en el maneig clínic de les famílies ateses en consulta.