La Unitat de Peu i Turmell implanta un innovador fixador per tractar una greu deformitat del peu

Aquest mes de juny, la Unitat de Peu i Turmell de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha implantat per primera vegada un fixador extern circular per tractar una greu deformitat del peu, producte de la complicació d’una diabetis.

El pacient havia desenvolupat una neuroartropatia de Charcot, que es caracteritza per grans deformitats del peu i turmell amb poc o gens de dolor però que es poden complicar amb úlceres i/o infeccions, com era aquest cas.

En la cirurgia, el primer procediment consisteix a treure tot el teixit infectat i reduir la deformitat de forma provisional. Després, es col·loquen unes agulles a la cama i el peu per muntar un sistema d’anelles i ferradures externes que mantenen la correcció de la deformitat. Això permet controlar les ferides i evitar col·locar plaques o cargols en el focus d’infecció. També es podrà fer el recolzament de la cama en els propers dies, a través del fixador.

El pacient evoluciona favorablement, amb cures específiques i tractament antibiòtics. Segueix controls rutinaris per part dels membres de la unitat funcional de peu diabètic del nostre hospital, per tal d’optimitzar els tractaments aplicats. Es preveu mantenir el fixador un mínim de 3 mesos.