V Reunió interterritorial de la Unitat de Trasplantament Renal de Bellvitge i els centres de nefrologia de la seva àrea

- Formació

Els dies 20 i 21 d’octubre, es va celebrar a l’Ampolla la V reunió interterritorial entre la Unitat de Trasplantament Renal de l’Hospital Universitari de Bellvitge i els centres de nefrologia de la seva àrea. La reunió va comptar amb representants dels hospitals Joan XXIII, Moisès Broggi, Igualada i Verge de la Cinta de Tortosa, així com de centres de diàlisi de l’Hospitalet i el Vendrell.

La reunió va tractar, en una primera part, sobre l’accés a la llista d’espera per a pacients amb problemàtiques tant clíniques com socials. En el segon dia de la reunió, es va abordar la importància dels screenings oncològics per al maneig del càncer en el pacient trasplantat renal.

Aquesta última temàtica és de gran rellevància per la freqüència més elevada d'aquesta complicació en el pacient trasplantat en comparació amb la població general i per la necessitat de consensuar una estratègia sobre eventuals modificacions de la immunosupressió.

També es van analitzar els resultats dels pacients trasplantats renals a Bellvitge de la comarca del Baix Ebre.

La reunió es va tancar amb un moment de gamificació que va ajudar els assistents a fixar allò après durant la reunió. Finalment, es va establir que la propera reunió tindrà lloc a Igualada l’abril de 2024.