L’Hospital Universitari de Bellvitge va acollir, divendres 12 de desembre, l’emissió en directe del programa matinal Aquí Catalunya, de SER Catalunya. L’edició especial, oberta a la ciutadania, va convertir la sala de premsa de l’hospital en un estudi de ràdio per abordar el paper de Bellvitge com a barri, com a campus de salut i de la ciutat de L’Hospitalet com a pol estratègic de recerca i innovació del país.
L’emissió va coincidir amb la inauguració de l’exposició Bellvitge, a la recerca del futur, instal·lada a l’estació de Metro Hospital de Bellvitge (L1), en el marc del Centenari de la ciutat de L’Hospitalet i del Metro. L’espai expositiu posa el focus en la transformació del territori i en el paper clau de la salut, la recerca i les infraestructures en el seu desenvolupament.
Veus institucionals i professionals del territori
El programa, dirigit per la periodista Marina Fernández, va incloure entrevistes a la Dra. Cristina Capdevila, gerent de l’Hospital de Bellvitge; David Quirós, alcalde de L’Hospitalet; Xavier Flores, conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i el Dr. Gabriel Capellà, director de l’IDIBELL.
També hi van participar professionals del Campus Salut Bellvitge, que van explicar la tasca assistencial i de recerca que es duu a terme al territori i el seu impacte directe en la salut de les persones.
Durant la seva intervenció, la Dra. Cristina Capdevila va destacar el paper de Bellvitge com a hospital de coneixement i com a centre de referència: “Treballem en xarxa. El coneixement l’hem de tenir a tot arreu, a l’Atenció Primària i amb la resta d’hospitals comarcals, perquè l’atenció sigui d’excel·lència, com ho hem estat fent en els darrers anys. Som un hospital de coneixement i ens ho hem de fer valer”.
Al llarg del matí, el programa també va tractar el paper del Metro en el creixement del barri, la consolidació del Campus de Salut com a motor de transformació urbana i social, i el potencial del Bioclúster d’Innovació i Salut com a projecte estratègic per al futur de la ciutat i del país.
Una exposició per descobrir el passat i imaginar el futur de Bellvitge
L’exposició Bellvitge, a la recerca del futur ha estat impulsada per l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), amb la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Es podrà visitar del 12 al 31 de desembre de 2025 a l’estació de Metro Hospital de Bellvitge.
La mostra repassa l’evolució del territori des de la inauguració de l’Hospital de Bellvitge l’any 1972 fins a l’actualitat. Destaca l’impuls científic, la millora de les comunicacions -amb l’arribada del Metro l’any 1989- i la consolidació d’un ecosistema de recerca biomèdica de primer nivell. Aquest ecosistema està format per institucions com l’Hospital de Bellvitge, l’Institut Català d’Oncologia (ICO), la Universitat de Barcelona i l’IDIBELL. El relat també projecta el futur del territori a través del desenvolupament del Bioclúster d’Innovació i Salut, amb un alt potencial de creixement i d’impacte social.
L’exposició compta amb una versió web i ha estat liderada per l’IDIBELL, amb el suport de l’Ajuntament de L’Hospitalet i TMB, i la col·laboració de l’Hospital de Bellvitge, l’ICO, la Universitat de Barcelona i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).