La recerca microbiològica sobre patògens més puntera en un seminari internacional a l’HUB

- Recerca

El Dr. James M. Musser, director del Center for Infectious Diseases Research del Houston Methodist Hospital, ha impartit el 28 de juny un seminari a l’Hospital Universitari de Belllvitge (HUB) sobre l’abordatge multidisciplinari desenvolupat pel seu equip per millorar el coneixement de les infeccions causades per Streptococcus pyogenes, utilitzant estudis genòmics a gran escala, anàlisis transcriptòmiques i models animals. Es tracta d’un dels patògens humans més comuns, responsable de diverses malalties.

Aquest abordatge multidisciplinari també s'ha aplicat per aprofundir en la patogènesi d'altres estreptococs emergents, com ara l’S. dysgalactiae subs equisimilis.

El seminari del Dr. Musser, un destacat científic a nivell internacional amb una àmplia trajectòria en el camp de la microbiologia, ha format part de la visita de dos dies que ha realitzat a l’HUB, durant la qual s’han plantejat futures col·laboracions amb els investigadors del Servei de Microbiologia de l’HUB, de l’IDIBELL i de CIBERes. En aquest sentit, els professionals són optimistes davant la col·laboració científica que es pot activar amb projectes concrets a partir de la visita del Dr. Musser.

L'equip liderat pel Dr. Musser ha aconseguit importants avenços en la identificació de factors moleculars clau que influeixen en la virulència de l’S. pyogenes i les respostes de l'hoste davant la infecció. Aquests avenços han estat possibles gràcies a la combinació de l'experiència i els coneixements de l'equip, així com a l'ús de tecnologies d'avantguarda en el camp de la genòmica i la biologia molecular. La comprensió de les interaccions entre patògens i hostes a nivell molecular és crucial per al desenvolupament de noves vacunes.