El curs, que ha arribat aquest any a la seva 11a edició, és un referent per a la formació en el diagnòstic vascular a tot el continent. S'emmarca dins del Diagnostic Pathway de la European Society for Vascular Surgery Academy.
Durant els tres dies del curs 20 alumnes provinents d’arreu d’Europa han aprés sobre l'ús de l'ecografia en diverses patologies vasculars, treballant en grups reduïts i amb la possibilitat de practicar amb pacients reals. L'experiència adquirida els facilitarà la consecució de l'acreditació en diagnòstic vascular i la utilització d'exploracions imprescindibles per a l'activitat diària.
Els alumnes destaquen com a principals beneficis la possibilitat de practicar en un entorn real i el diàleg directe que s'estableix entre professors i alumnes que permet la resolució de dubtes i la transmissió del coneixement.
La col·laboració de professors a nivell estatal i europeu, així com de professionals de l'HUB, augmenta el valor del curs, que, més enllà de la part acadèmica, permet establir relacions humanes en un ambient de treball distés i amable.
El servei d'Angiologia i Cirurgia Vascular de HUB, amb una intensa tasca de tots els professionals implicats, és reconegut com un centre de referència en la formació en diferents àmbits de l'especialitat.