Els Premis a l’Excel•lència del Col•legi de Metges de Barcelona distingeixen 6 professionals i equips de la GTMS

Un total de 51 metges i quatre equips assistencials de les comarques de Barcelona han rebut els guardons del CoMB en reconeixement a una trajectòria basada en el compromís, la integritat i l’excel•lència. Entre els premiats figuren tres professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB): la Dra. Carmen Cabellos, del Servei de Malalties Infeccioses; el Dr. Josep Comin, cap del Servei de Cardiologia, i el Dr. Tomàs Martí, del Servei d’Oftalmologia.

També han estat premiats el Dr. Jaume Roigé, cap del Servei d’Anestesiologia i Reanimació de l’Hospital de Viladecans; l’EAP Sant Vicenç dels Horts-Torrelles (Dres. Montse Ferrer, Montse Manich, Laura Pinilla, Yolanda Salvi i Raquel Boullon) i al Dra. Mireia Serrano, del CAP Masquefa/EAP Martorell.

A l’acte institucional, hi han intervingut el president i la vicepresidenta del CoMB, Jaume Padrós i Elvira Bisbe. Abans del lliurament dels premis, la vicesecretària del CoMB, Sònia Miravet, ha conversat amb Ramon Gomis, metge endocrinòleg, professor emèrit de la Universitat de Barcelona, investigador emèrit de l'Institut de Recerca IDIBAPS i director dels Estudis de Salut de la Universitat Oberta de Catalunya, al voltant d’una destacada l’efemèride: els 100 anys de la primera insulina. Ha clos l’acte el director del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i vicepresident de la Fundació Pasqual Maragall, Jordi Camí, amb la conferència “El cervell il·lusionista”.

El CoMB guardona professionals en sis àmbits diferents: medicina d’atenció hospitalària, medicina d’atenció primària, medicina d’altres àmbits assistencials, recerca biomèdica, educació mèdica i, per últim, humanitats, cooperació i gestió. Així mateix, es concedeixen quatre premis per a equips assistencials, per tal de reconèixer el lideratge i l’excel·lència dels metges que treballen en equip.

Els Premis a l’Excel·lència Professional es concedeixen des de 2004 a criteri de jurats constituïts per metges i metgesses de reconegut prestigi i són el reconeixement de la professió mèdica a professionals i equips assistencials que han destacat per una trajectòria exemplar d’exercici de màxima qualitat i per l’enaltiment dels valors que configuren el professionalisme mèdic. Els premis del CoMB posen en valor trajectòries basades en l’honestedat, el compromís, l’altruisme, la integritat, la feina ben feta i l’excel•lència. Al llarg de tots aquests anys, s’han premiat 805 professionals i 41 equips.

Vegeu aquí el llistat complet de premiats de l’edició 2022.