L’Hospital Universitari de Bellvitge ha presentat el seu model de gestió hospitalària basat en processos en la Jornada de Transformació Assistencial “Optimizando procesos, elevando el cuidado”, celebrada aquest 10 de març a l’Hospital Universitario de Getafe.
La trobada ha reunit professionals de diversos hospitals de la Comunitat de Madrid per compartir iniciatives orientades a transformar l’organització dels processos assistencials i millorar la qualitat de l’atenció.
En el marc de la taula dedicada a com evolucionar cap a hospitals basats en processos, la Dra. Ana Álvarez, adjunta a la Gerència de l’Hospital de Bellvitge i directora estratègica d’Operacions i Processos de la Gerència Hospitalària Bellvitge-Viladecans, ha exposat l’experiència del centre en la transformació dels circuits assistencials.
Durant la seva intervenció, la Dra. Álvarez ha compartit claus pràctiques per impulsar una gestió hospitalària basada en processos, amb iniciatives desenvolupades a Bellvitge en els darrers nou anys. A part de compartir els aprenentatges, s’han mostrat resultats de processos assistencials i de suport a dins de l’organització.
Aquest enfocament parteix de l’anàlisi del recorregut complet de les persones ateses dins del sistema sanitari, amb l’objectiu d’identificar oportunitats de millora en els processos, i en la coordinació entre equips professionals.