L’Hospital Universitari de Bellvitge amplia l’horari de visites en àrees no covid

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) amplia a partir del proper dilluns, 14 de març, l’horari de visites per als pacients d’àrees no covid. D’aquesta forma, el nou horari de visites passa a ser de 13 h a 21 h de dilluns a divendres, i de 9 h a 21 h els dissabtes, diumenges i festius. Només podrà haver-hi un sol acompanyant per pacient, si bé podran ser persones diferents per torns.

A les unitats de cures intensives (UCI) i la Unitat de Reanimació d’Urgències, l’horari de visites serà de 13.30 h a 15 h i de 20 h a 21 h, i a l’àrea de Reanimació Postquirúrgica, de 19 h a 20 h hores, també amb un sol acompanyant per pacient. En casos excepcionals, i de forma pactada entre l’equip mèdic i les famílies, es podrà flexibilitzar aquest horari.

A Urgències, Consultes Externes, Gabinets i Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria es permetrà l’entrada d’un acompanyant per pacient. A les unitats de semicrítics, l’horari serà de 13 h a 15 h i de 19 h a 21 h , per a només una persona, tota la setmana.

A l'àrea de Cirurgia Major Ambulatòria (CMA), l’accés d’un familiar/acompanyant estarà permès en realitzar l’ ingrés. Un cop fet l’ingrés, l’acompanyant marxarà fins que infermeria el truqui, una vegada finalitzat el procediment, per romandre amb el pacient durant tota la seva estada. En aquest cas, sempre ha de ser el mateix acompanyant per pacient.

Com a norma general, continuarà sense estar permesa la visita a pacients amb covid, si bé, excepcionalment, es permetrà un acompanyant en situacions específiques com ara els pacients amb la targeta CUIDA’m, menors d’edat, persones amb deteriorament cognitiu sever, o situacions d’últimes hores.

La millora sostinguda de la situació epidemiològica i el descens del nombre d’ingressos per covid gràcies al percentatge de població amb la pauta de vacunació completa permeten recuperar els horaris habituals per a l’entrada de visitants.

Agraïm una vegada més la comprensió de la ciutadania durant aquests mesos davant les limitacions de visites que s’han hagut d’implantar a causa de la pandèmia.