L’Hospital de Bellvitge celebra Sant Jordi amb pacients i professionals

Totes les persones ingressades reben avui una rosa, un llibre i un punt de llibre dissenyat per a la celebració d’enguany.

També es distribueixen roses entre els treballadors del centre.

Avui entra en funcionament un nou espai al web de l’hospital dedicat al projecte d’escriptura terapèutica creativa RELAT-Hos.

L’Hospital Universitari de Bellvitge celebra avui la Diada de Sant Jordi amb l’objectiu d’aconseguir que tots els pacients ingressats rebin una rosa i un llibre i distribuir, a més, roses entre els treballadores del centre.

Totes les persones ingressades reben avui un exemplar del llibre Desde mi habitación, que recull relats escrits per pacients durant la seva estada al centre dins del projecte RELAT-Hos, juntament amb una rosa i un punt de llibre dissenyat per a la Diada de Sant Jordi d’enguany. Les roses per als pacients han estat donades per la UTE Clece-Arcasa, encarregada de la gestió de la cafeteria de l’hospital.

Pel que fa als treballadores del centre, des de primera hora del matí han pogut recollir una rosa i un punt de llibre, gràcies a la campanya endegada per l’empresa Verse i la distribuïdora de flors La Rosa de Sant Jordi.

El punt de llibre serveix també com a carta de presentació del nou espai al web de l’Hospital de Bellvitge dedicat al projecte RELAT-Hos, una iniciativa impulsada des de la Direcció Infermera del centre que convida els pacients a escriure relats breus durant el seu ingrés. Posat en marxa a finals del 2017, RELAT-Hos compta ja amb més d’un centenar de pacients que han esdevingut relathadors i han escrit relats que han estat recollits en dos llibres, Desde mi habitación I i II.

A l’espai web de RELAT-Hos es poden llegir relats; entrevistes amb els autors; notícies al voltant del projecte; veure testimonis de professionals en català, castellà i anglés. A més, es poden escoltar versions en àudio dels relats gràcies a la col·laboració de betevé i de voluntaris relacionats amb la cadena.

Vegeu el web de RELAT-Hos