La Simfonia dels Herois, present a la Jornada d’Estiu de la Professió Mèdica del CoMB i el Consell de Col·legis de Metges de Catalunya

- Recerca

El cap del Servei de Neurocirurgia de l’Hospital Universitari de Bellvitge, el Dr. Andreu Gabarrós, ha participat en la taula rodona “Històries de metges més enllà de la medicina” com a compositor, teclista del grup de rock Dorigen i impulsor del projecte musical solidari “La Simfonia dels Herois”. Ha estat en el marc de la 21a Jornada d’Estiu de la Professió Mèdica, que ha tingut lloc el 14 de juliol a Puigcerdà.

Cinc metges i metgesses que combinen la pràctica de la medicina i la cirurgia amb altres inquietuds humanístiques han relatat les seves experiències per tal d’inspirar l’auditori, en una jornada centrada en construir un futur millor per a la professió.

De fet, Andreu Gabarrós ha relatat com “La Simfonia dels Herois” ha unit les seves dues passions, la neurocirurgia i la música. Amb més de mil operacions a les espatlles, moltes d’elles de tumors cerebrals, s’ha inspirat en nou pacients per crear un disc amb el seu grup Dorigen. Aquests pacients han intervingut en la gravació de cadascuna de les cançons sigui tocant algun instrument o bé cantant. Tal com ha explicat el cap del Servei de Neurocirurgia de l’HUB, tots els fons i les donacions que es recaptin amb el projecte “La Simfonia dels Herois” es destinaran a la recerca del càncer cerebral.

En la mateixa taula rodona també ha participat Clàudia Codina, resident de Medicina Interna que escriu articles de manera assídua al mitjà cultural Catorze; la doctora Mònica Rex, experta en còmics, manga i medicina gràfica; Manel Anoro, metge de família i director del festival internacional d’arts escèniques L’Altre Festival, centrat en salut mental; i Maria Antònia Lafarga, metgessa de família que coordina l’assignatura Humanitats de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida.

Enguany, la Jornada d’Estiu de la Professió Mèdica ha centrat el debat en propostes per sortir de la crisi sistèmica des de l’Atenció Primària, amb aportacions des de l’àmbit assistencial i organitzatiu per construir un futur millor. La trobada està organitzada pel Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC), el Col·legi de Metges de Barcelona, la Universitat Ramon Llull, l’Ajuntament de Puigcerdà i l’Associació Universitària de la Cerdanya.