La Gerència Territorial Metropolitana Sud signa un acord amb la Cambra de Comerç de Barcelona per promoure la innovació

- Innovació

S’aprova un conveni marc entre la Cambra de Comerç de Barcelona i la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’Institut Català de Salut (GTMS-ICS) per a la promoció de la innovació, la col·laboració acadèmica, la recerca i la transferència en els àmbits de la salut i l’atenció integrada, amb un enfocament centrat en la sostenibilitat del sistema.

L'acord de col·laboració es basa en tres dels pilars estratègics del Model d’Innovació de la GTMS-ICS: gestió de la innovació, ecosistema de la innovació i cultura de la innovació. Així mateix, el conveni estarà alineat amb el projecte Catalunya 2030-40, el pla d’acció estratègic de l’actual mandat de la Cambra i que dibuixa el model econòmic de la Catalunya del 2030 i 2040, amb especial atenció a actuacions en els eixos de talent i innovació, startups, digitalització, internacionalització i valor afegit.

El conveni marc s’ha signat a l’Hospital Universitari de Bellvitge l’11 de desembre, amb la presència de la Sra. Eva Borràs i Balcells, Directora Gerent de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Sr. Xavier Ricart, Director de Competitivitat, i el Sr. Vicente Atienza, Responsable del Servei d’Innovació. Per part de la Gerència Territorial Metropolitana Sud hi ha assistit la Dra. Cristina Capdevila, Gerent de la GTMS, el Dr. Josep Comin, Director d’Innovació, Recerca i Universitat de la GTMS, i el Sr. Roc Fages, Responsable d’Innovació Oberta & Ecosistema de la Direcció d’Innovació, Recerca i Universitat de la GTMS.

D’aquesta manera s’integra la Cambra de Barcelona en l’ecosistema de col·laboradors de la GTMS-ICS, per tal de desenvolupar espais de coordinació per proposar iniciatives i projectes en comú que portin a solucions innovadores. A més, es vetllarà per la difusió i la generació de nou coneixement i solucions compartides que incorporin els aspectes més innovadors d'un nou model d’atenció integrada i centrada en les persones.

Per alta banda, des de la Cambra es connectarà amb les empreses/startups del seu entorn que ajudin a portar al mercat els projectes d’innovació desenvolupats per la GTMS-ICS. Es treballarà també pel desenvolupament conjunt d’activitats, tallers, continguts o tours d’innovació amb l’objectiu de difondre coneixement i generar oportunitats d’innovació.

Ambdues institucions ja es van reunir el passat 06 d’abril de 2022, quan les Cambres de Comerç de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat van reconèixer l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) pels seus 50 anys de compromís i entrega, en un acte d’agraïment amb motiu del 50è aniversari del centre. Les Cambres també van agrair als professionals de l’HUB l’esforç, la capacitat de cura i la innovació durant la pandèmia de la Covid-19