Es posen en marxa a l'hospital espais de lectura i intercanvi de llibres per als usuaris

El projecte neix amb l’objectiu de millorar l’estada a l'hospital dels pacients ambulatoris i els seus familiars o acompanyants, posant al seu abast llibres i revistes que poden llegir durant la seva estada. Els dos primers punts de lectura i d’intercanvi de llibres s’han instal·lat a les sales d’espera de diàlisi (planta -1) i de cardiologia (planta 2 de la torre).

A més de la lectura a les sales d’espera, els usuaris poden portar-se els llibres a casa i tornar-los en la seva següent visita en unes safates que es troben també als nous espais de lectura. D’altra banda, els usuaris també poden portar llibres de casa seva i incorporar-los als punts de lectura perquè d’altres persones puguin llegir-los.

Amb els espais de lectura, que s’ajusten als requeriments del Servei de Malalties Infeccioses pel que fa a les mesures a aplicar en l’entorn de pandèmia, es pretén millorar l’experiència del pacient a l’HUB. Mitjançant la lectura s’afegeix la possibilitat de donar contingut a l’estona d’espera amb una activitat cultural que a més, en ser individual, pot comportar també la disminució del soroll de les sales d’espera.

El projecte està impulsat des de la Unitat d’Atenció a la Ciutadania i Participació de l’HUB i ha estat patrocinat per la Fundació apip-acam, que es defineix com una eina de gestió professional i de col·laboració amb l’Administració per resoldre, de forma inclusiva, necessitats humanes vitals. El nostre agraïment també a Llibre Solidari Esparraguera, per la seva donació de llibres per als nous espais de lectura de l'Hospital de Bellvitge.

Els voluntaris de l’hospital seran els encarregats de mantenir en bones condicions els espais de lectura i també informar la ciutadania de com utilitzar-los.