Visita a la Unitat de Processos de l’HUB d’un consultor del National Heart Centre de Singapur per conèixer el desplegament de la metodologia Lean Management

El Dr. Kenneth Michael Yun-Chi Chew , consultor del Departament de Cardiologia del National Heart Centre de Singapur (NHCS) i instructor clínic de la Duke-NUS Medical School, ha estat a l’HUB amb l’interès d’extreure coneixement sobre la innovació en la gestió per processos i l’aplicació del mètode als processos d’un hospital d’alta complexitat.

Actualment grans empreses de tots els sectors del món, incloses organitzacions sanitàries referents com el National Health Service (NHS) de Regne Unit, han incorporat Lean Management en la seva gestió. Aquesta és una aposta per crear un flux continu, identificant les activitats sense valor afegit, augmentant la productivitat, l’eficiència, la qualitat i la seguretat clínica amb la millora contínua.

L’HUB inicia la seva implantació el 2017 amb l’objectiu d’innovar en la gestió i implantar la metodologia Lean a tots els departaments del centre de cara a 2023. Precisament, gràcies a la metodologia Lean Construction a l’HUB s’han aconseguit fites com la construcció en temps rècord de 3 mesos i 19 dies del nou Edifici Delta, eliminant tot el que no aportava valor afegit en el disseny i la construcció de l’edifici.

El Dr. Kenneth Chew ha visitat la Unitat de Processos de l’HUB per poder conèixer de primera mà els projectes de millora que està desenvolupat l’organització actualment. L’equip de processos que lidera aquesta metodologia està format per Rosa M. Sánchez, Francisco Cortes, Jerónimo Ruiz, Ivan Macia i com a responsable la Dra. Ana  Álvarez.

Alguns dels projectes que ha conegut directament el Dr. Kenneth Chew són la digitalització del sistema de gestió i admissió de pacients, el sistema Hoshin Kanri com eina de gestió estratègica d’objectius i indicadors de servei/unitat, i el model Lean Kata de Pneumologia i Cirurgia Toràcica. Quant a la Unitat de Gabinets, el consultor del NHCS de Singapur ha fet una immersió en la digitalització i l’optimització de la gestió, del quadre de comandaments i l’aplicació del mètode de les 5s per a ser més productius.