Un projecte de recerca de l’HUB sobre cirurgia de maluc rep un ajut de la Fundación Mutua Madrileña

Un projecte de recerca sobre cirurgia de maluc dirigit pel Dr. José Luis Agulló, cap del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge, és un dels 27 estudis becats aquest any per la Fundación Mutua Madrileña, que ha lliurat avui els seus ajuts anuals a la recerca en salut, per un import total de 2 milions d’euros.

L'estudi dirigit pel Dr. Agulló estudiarà de forma prospectiva l’impacte de la cirurgia programada de substitució de maluc per artrosi sobre la capacitat funcional i els factors de risc cardiovascular.

La cirurgia de maluc és una solució freqüent per tractar la coxartritis i la coxartrosi. En algunes sèries de casos, però, s’ha vist que existeix una certa morbimortalitat en el primer any posterior a la cirurgia no atribuïble a problemes en el tractament pròpiament dit.

L’estudi permetrà conèixer i quantificar l’efecte de la cirurgia sobre diversos paràmetres –com ara l’equilibri, la força o la qualitat cardiovascular–, una informació que pot contribuir a prendre millors decisions a l’hora de prescriure aquesta cirurgia i de decidir el moment de la seva aplicació.

Alhora, pretén discernir elements associats que es relacionin amb avantatges en l’evolució a mitjà i llarg termini dels pacients. Així, després del període de recuperació específic de la cirurgia es podrien introduir altres mesures que contribueixin a reduir la morbimortalitat per elements no relacionats amb el moment quirúrgic.