Un curs de cirurgia d’espatlla transmès des de l’HUB és seguit per un miler d'experts d’arreu del món

El 30 de juny, el Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge va organitzar un curs amb dues cirurgies d’una innovadora tècnica quirúrgica d’espatlla que va reunir un miler de connexions de cirurgians d’arreu del món a través d’un canal especialitzat.

Les cirurgies van ser realitzades pel Dr. A. Hachem, del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’HUB, i van consistir en el tractament de trencaments massius del manegot dels rotatoris (un grup de músculs i tendons que ajuden a estabilitzar i moure l’articulació de l’espatlla) mitjançant la tècnica de la transferència del trapezi inferior.

A continuació va tenir va tenir lloc un webinar, moderat des de l’Hospital La Paz de Madrid pel Dr. Raúl Barco, que va comptar amb el Dr. Hachem des de Bellvitge i amb el Dr. Bassem ElHassan –desenvolupador d’aquesta tècnica– des de l’Hospital General de Massachusetts - Universitat de Harvard.

Les cirurgies i el webinar van ser transmesos en directe per Zoom i difosos pel canal telemàtic de cirurgia ortopèdica i trautamologia Ortho TV. La realització i transmissió van anar a càrrec de l’Àrea d’Audiovisuals de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

Aquí podeu veure el vídeo del curs.