Professionals de l’Hospital de Bellvitge premiats al congrés estatal d’angiologia i cirurgia vascular

- Recerca

El Dr. Carles Martínez Rico ha estat guardonat amb el Premi Fernando Martorell que concedeix la Sociedad Española de Angiología y Cirugía Vascular (SEACV) al millor treball de recerca presentat en el congrés nacional com article i presentació oral. En el mateix congrés, el Dr. Alberto González Sagredo ha rebut el 2on accèssit a la millor comunicació oral

El premi Fernando Martorell és el guardó més important que concedeix la SEACV, porta el nom del seu fundador i en el 68è Congrés de l’organització. celebrat entre el 23 i el 26 de maig passats a Màlaga, ha reconegut el treball del Dr. Martínez Rico titulat Utilización del eco-doppler como prueba de imagen única para la planificación quirúrgica, asignación de estadio glass (assignment of global limb anatomic staging system stage) y comparativa con la arteriografía intraoperatoria, que recull l'experiència de l'ús de l'eco-doppler com a prova única per l'estudi preoperatori dels pacients amb isquèmia crítica de membres inferiors, comparant-ho amb l'arteriografía intraoperatoria.

Aquesta estratègia diagnòstica permet reduir les exploracions amb contrast que s'acostumen a fer en aquest tipus de pacients, mantenint la fiabilitat diagnòstica i reduint tant l'exposició radiològica com els possibles riscos associats al contrast iodat.

De la seva banda, el Dr. González Sagredo ha obtingut el segon accèssit amb el treball El uso de adhesivos plásticos impregnados en yodo se asocia a una disminución de la contaminación intraoperatoria en comparación con no usar adhesivos plásticos: revisión sistemática y metaanàlisis.

És un treball realitzat en col·laboració amb la Unitat de Suport a la Recerca Clínica HUB-IDIBELL dirigida pel Dr. Sebastià Videla, que realitza una revisió sistemàtica de la literatura on s'evidencia que la utilització d'adhesius impregnats amb iode durant la cirurgia disminueix el risc de contaminació bacteriana de les ferides i això pot comportar una disminució de les infeccions de ferida quirúrgica. Arrel d'aquest estudi, l’Hospital de Bellvitge, ha canviat la seva practica clínica durant els processos quirúrgics. El projecte forma part d’una línia de recerca en prevenció d’infecció de ferida quirúrgica, dins la qual el Servei d’Angiologia i Cirurgia Vascular està liderant un assaig clínic randomitzat multicèntric.