Més de 1.200 professionals participen en la 13a Jornada d’Administratius de l’ICS, organitzada aquest any per la GTMS

- Formació

Sota el lema ENROLA'T.ICS, la Gerència Territorial Metropolitana Sud ha organitzat aquest dijous la 13a Jornada d’Administratius de l’Institut Català de la Salut (ICS) al Teatre La Passió d'Esparreguera. La trobada tenia com a objectiu posar en valor el rol del personal administratiu sanitari i els diferents elements que fan que aquesta figura es consolidi dins de l'orga-nització per assolir uns millors resultats assistencials, i de millorar també l'experiència de la ciutadania.

La Jornada, que ha comptat amb la participació de més de 1.200 pro-fessionals administratius, ha començat amb la conferència d'Emma Giner Pablo, experta en desenvolupament d'equips. Giner ha remarcat l'impacte positiu, des del punt de vista organitzacional i social, que està tenint la comunitat administrativa sanitària en l'actualitat.

Durant la trobada, s'han presentat cinc experiències de tot el territori en les quals el rol del personal administratiu ha tingut un impacte positiu en la qualitat dels serveis.

Dos d’aquests projectes han estat presentats per la Gerència Territorial Metropolitana Sud:

• Projecte assistencial de l'administratiu del Servei de Nefrologia, a càrrec de Mª Mar García San Miguel. Hospital Universitari de Bell-vitge.
  • Inclusió digital, a càrrec de Laura Nunes Aguirre. EAP Maria Berna-des.

També ha tingut lloc una taula rodona, amb professionals de reconegut prestigi del món educatiu i professional, per debatre sobre la figura de l'administratiu/iva sanitari. Per part de la GTMS, hi ha participat, com a moderador, José Luis Moreno, responsable d'Atenció a la Ciutadania de l'Hospital de Viladecans, i, com a un dels ponents, Joan Pau Icart Gómez, cap de la Unitat de Recursos Humans de la Direcció d'Atenció Primària i a la Comunitat Metropolitana Sud.

La següent taula rodona ha servit per presentar els projectes finalistes que han estat seleccionats pel Comitè Científic, entre els quals n’hi havia 2 de la GTMS:

• "XPA-AC: Experiència de les pacients vers el personal d'Atenció a la Ciutadania" d'Elvira Fontana. EAP El Pla.
  • "El doble rol de l'administratiu sanitari en els projectes d'experièn-cia de pacient" d'Àngela Martí. Hospital Universitari de Bellvitge.

Durant l'obertura de la Jornada, el conseller de Salut, Manel Balcells, ha presentat els professionals administratius com "una peça clau en l'àm-bit assistencial". El director gerent de l'ICS, Xavier Pérez, al seu torn, ha remarcat la importància del rol d'aquests professionals en el present i en el futur de l'Institut Català de la Salut. Finalment, Marga García, responsa-ble de la Unitat d'Atenció a la Ciutadania de l'ICS, i Sílvia Cordomí, subge-rent territorial de l'Àrea Metropolitana Sud, han clos l'acte remarcant la importància d'aquestes jornades per "compartir, aprendre, inspirar-se i créixer professionalment per seguir perfilant el rol administratiu de l'ICS".