L’Hospital de Bellvitge realitza la primera donació multiorgànica en asistòlia i el seu segon trasplantament cardíac d’aquestes característiques

Aquest mes de febrer s’ha portat a terme a l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) la primera donació multiorgànica i multiteixits a Catalunya en asistòlia controlada, que confirma el centre com a referència en donació d’òrgans i teixits i trasplantaments. Un total de cinc pacients van rebre els trasplantaments d’aquests òrgans.

Un equip d’uns 25 professionals de diferents serveis mèdics i d’infermeria de l’HUB va participar en la intervenció, que va facilitar el segon trasplantament cardíac en asistòlia realitzat a l’hospital i el de pulmons, que es va fer a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron.

Dos cirurgians i un coordinador de Trasplantament de l’Hospital Vall d’Hebron es van traslladar a l’HUB per realitzar l’extracció dels pulmons, que es feia per primera vegada conjuntament amb l´extracció del cor, en una “mostra impecable de l’expertesa i el treball sincronitzat i col•laboratiu entre els serveis de cirurgia cardíaca i cirurgia toràcica dels dos centres”, tal i com destaca el Dr. Nicolás Manito, director del Programa de Trasplantaments de l’HUB.

El passat mes de maig, professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge van portar a terme amb èxit per primera vegada a Catalunya un trasplantament d’un cor procedent d’un donant en asistòlia controlada (cor aturat).