L'Hospital de Bellvitge col·labora amb Esteve Teijin en un projecte de ventilació per a pacients amb malaltia de motoneurona de l'Hospital de Fann de Dakar

- Recerca

Professionals de l'Hospital de Bellvitge han col·laborat activament en un projecte d'atenció a pacients amb malaltia de motoneurona de l'Hospital Universitari de Fann, a Dakar (Senegal), impulsat per Esteve Teijin, companyia experta i referent en teràpies respiratòries domiciliàries

L'empresa ha donat 4 aparells de ventilació mecànica a l'hospital senegalès per posar en marxa aquest projecte, que s'està desenvolupant amb la participació i la implicació de l'Hospital Universitari de Bellvitge. El pilot del projecte es va posar en marxa a partir de la donació d’aparells feta l’any passat per la companyia de teràpies respiratòries.

La iniciativa, que anteriorment havia rebut una beca de la SEPAR Solidària que atorga la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica, ha rebut també una de les beques Bada de Cooperació Internacional que anualment concedeix el Col·legi de Metges de Barcelona.

L'objectiu principal del projecte és iniciar una comunicació efectiva entre els departaments de Pneumologia i Neurologia de l'Hospital de Fann, abordar multidisciplinàriament el malalt amb ELA (neurològic, respiratori, dietètic, rehabilitador...), conscienciar de l'ús de la VMNI (ventilació mecànica no invasiva) com a millor tractament per allargar la supervivència i simptomatologia del malalt i millorar-ne la qualitat de vida i del son, així com posar èmfasi en l'ús d'aquesta ventilació en les cures pal·liatives de les persones amb ELA.

Liderat per Dra. Carla Marco, neuròloga, i el Dr. Mikel Sarasate, pneumòleg, tots dos de l'HUB, el projecte ha inclòs el desplaçament a l'Hospital Universitari de Fann (Dakar). Durant dos mesos s'ha fet una estada formativa i s'ha desenvolupat un projecte pilot de ventilació per a pacients amb malaltia de motoneurona.