La I Jornada HOPE avalua a l’HUB els beneficis de la perfusió hipotèrmica oxigenada per al trasplantament hepàtic

L’equip de Trasplantament Hepàtic de l’Hospital de Bellvitge (HUB) conjuntament amb Bridge to Life va organitzar el passat 6 d’abril la 1a Jornada Nacional HOPE “Iniciant el camí”, centrada en les primeres experiències amb aquesta tecnologia de perfusió hipotèrmica oxigenada per a la recuperació d’òrgans per a trasplantaments.

El procés de recuperació dels òrgans amb les màquines de perfusió permet el seu ús de forma segura per al receptor, donat que aquests dispositius no només milloren les condicions inicial del fetge per al trasplantament, sinó que permeten validar la funcionalitat dels òrgans durant el temps que romanen a la màquina de preservació.

D’aquesta forma s’obren noves possibilitats per millorar-ne les característiques, tractar alguns dels defectes mitjançant fàrmacs o altres terapèutiques, i evitar les conseqüències d'un trasplantament que finalment no funciona.

En la jornada va participar l'experta amb més experiència en la tecnologia HOPE a tot el món, la Dra. Andrea Schlegel, a més de destacats experts de diferents centres nacionals i internacionals, com ara el Centre Hospitalari i Universitari de Coimbra (Portugal); l’ASST Grande Ospedale Metropolitano Niguarda, de Milà (Itàlia) i l’Hospital Universitari Vírgen del Rocío, de Sevilla, que van compartir les seves experiències en les tècniques de perfusió, que poden suposar un important impuls al trasplantament de fetge.

Els assistents a la jornada també van poder seguir en directe una sessió pràctica amb la tecnologia HOPE.

El Dr. Nicolàs Manito, director del Programa de Trasplantament de l’HUB, va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents i la Dra. Laura Lladó, directora del Programa de Trasplantament Hepàtic del centre, va encarregar-se de la moderació i la cloenda d’aquesta primera jornada, que va comptar amb l’aval de la Societat Espanyola de Trasplantament Hepàtic (SETH).