La Fundació Vela Clàssica d’Espanya dona 20.000 euros per a la recerca de l’ELA a Bellvitge

- Recerca

Durant la primera jornada de la Regata Puig Vela Clàssica Barcelona, que ha tingut lloc aquest 12 de juliol, la presidenta de la Fundació Vela Clàssica d’Espanya ha lliurat el xec de 20.000 euros recaptats gràcies al projecte “La Vela amb l’ELA” a la Dra. Mònica Povedano, cap de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i investigadora de l’Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL).

El projecte “La Vela amb l’ELA” ha estat impulsat per la fundació per honorar la memòria de Nicolás Anglada Jané, familiar de grans regatistes que va traspassar recentment per l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), una malaltia degenerativa afecta les neurones motores i causa una paràlisi progressiva dels músculs. La Fundació de Vela Clàssica va decidir utilitzar la seva plataforma per donar suport a aquesta causa, que a més de ser rellevant per a la societat en general, té un impacte personal en els membres de la fundació i en la comunitat de la vela.

En agraïment als donants, la Fundació ha contribuït a la producció del llibre Tanicotaki – Cuinant sense límits, projecte de receptari d’en Nicolás que el va motivar a seguir lluitar en els darrers anys de malaltia. El llibre va esgotar les seves existències setmanes després de la seva publicació. La Fundació de Vela Clàssica agraeix a totes les persones donants per la seva generositat i suport en aquesta causa important.

Aquests fons recaptats permetran que l’equip de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) -que va acompanyar en Nico al llarg de la seva malaltia- i l’IDIBELL puguin avançar en la cerca d’una cura per aquesta malaltia. Malgrat que encara no s’ha trobat un tractament per a l’ELA, els avanços en recerca permeten millorar la qualitat de vida de les persones afectades i, el que és més important, donar esperança.

Per a més informació sobre el projecte “La Vela amb l’ELA” i com contribuir-hi, visiteu la pàgina web de la Fundació Vela Clàssica: www.fundacionvelaclasicadeespana.es