Ja es pot veure l’exposició “Els colors de l’agraïment”, que inclou testimonis de professionals de l’HUB

Fins al 25 de juny ja es pot visitar l’exposició Els colors de l’agraïment, de l’artista Philip Stanton, que inclou més d’una cinquantena de vídeos amb testimonis de professionals d’hospitals de l’àrea metropolitana de Barcelona. L’exposició està situada a l’espai Mercè Sala, de TMB, a l’estació de metro de Diagonal, i és d’accés lliure i gratuït.

L’Hospital de Bellvitge hi participa de forma activa amb els vídeos de 9 professionals de diferents perfils, que expressen una esperança, una il·lusió o un aprenentatge per encarar la superació dels moments més complicats viscuts durant la pandèmia.

Els colors de l’agraïment mostra el procés de creació del mural d’homenatge als sanitaris en el qual Philip Stanton va començar a treballar al maig de 2020 a l’estació de metro de Sant Pau. Així, es recorda com va ser la creació del mural amb esbossos, imatges i vídeos de la producció de l’obra, a més dels vídeos testimonials de treballadors sanitaris i de TMB, entre d’altres.

Més enllà del making of d’Els colors de l’agraïment, la intervenció proposa una experiència interactiva en què l’artista nord-americà crearà una nova obra in situ dins de la sala mentre duri la mostra. Al llarg dels dos mesos de durada de l’exposició, Stanton dibuixarà en directe algunes d’aquestes persones essencials que li han servit d’inspiració. Els seus retrats s’aniran superposant als colors vius i a les formes orgàniques dels vuit plafons per formar un mosaic visual únic i irrepetible.

Per dur a terme el mural, Stanton va comptar amb la col·laboració d’un grup de nou alumnes del postgrau d’I·lustració Creativa i Tècniques de Comunicació Visual que ell mateix imparteix a EINA, Centre Universitari de Disseny i Art, on exerceix de professor des de fa més de 25 anys.

A més, l’exposició proposa dues accions pensades per als infants:

Posa color a un hospital! Descarrega't els dibuixos dels hospitals

Dibuixa el teu heroi o heroïna Descarrega’t la plantilla per dibuixar el teu heroi o heroïna

Més informació al web de TMB