Els pallassos d’hospital animaran el Banc de Sang de l’Hospital de Bellvitge per ajudar a pujar les donacions durant l’estiu

El grup Pallapupas, coneguts com a pallassos d’hospital, amenitzaran el Banc de Sang de l’Hospital de Bellvitge durant l’estiu.

L’objectiu d’aquesta activitat és animar les donacions durant l’època d’estiu, molt crítica per a la donació de sang.

La necessitat a l’estiu no s'atura i caldran 40.000 donacions a Catalunya per donar resposta a la necessitat dels pacients durant l’estiu.

A l’estiu, les donacions baixen fins a un 30% pel canvi d’hàbits de la ciutadania.

L’estiu és una època molt crítica per a les donacions on les reserves solen baixar malgrat que la necessitat de sang continua. Per això, el Banc de Sang de Bellvitge durà a terme una campanya amb el grup Pallapupas on mitjançant l’humor i el teatre volen animar a donar sang. Els Pallassos seran a l’hospital els dies 3 i 4 d’agost i tots els dies de la setmana del 7 a l’11 d’agost en horari de matí de 10:00 a 14:00.

La importància de la donació de sang a l’estiu

A l’estiu, les donacions baixen fins un 30% pel canvi d’hàbits de la ciutadania, però les donacions continuen sent imprescindibles. Es calcula que a l'estiu caldran 40.000 donacions per donar resposta a les més de 30.000 transfusions previstes de sang, plasma o plaquetes que necessiten els pacients dels hospitals catalans.

Paral·lelament, cal recordar que es pot continuar donant sang als principals hospitals catalans. Al web donarsang.gencat.cat es poden consultar totes les col·lectes previstes per aquest estiu. A més, les persones que tinguin previst un viatge, poden consultar prèviament el web donarsang.gencat.cat/viatges i comprovar si hi ha algun impediment per donar sang a la tornada de segons quines destinacions.