Els enginyers de l’HUB, presents al Congrés espanyol d’Enginyeria Hospitalària

- Equipaments

El 40è Seminario de Ingeniería Hospitalaria – Congreso Nacional, celebrat a A Coruña entre els dies 4 i 6 d’octubre passat, va reunir a professionals de tot l’estat. Els enginyers de la Direcció de Serveis Generals i de la Direcció de Processos de l’Hospital de Bellvitge (HUB) van tenir una destacada participació amb la presentació de diverses comunicacions.

Joan Duran, responsable de Manteniment de l’HUB, va presentar una comunicació sobre els èxits i els errors en l’ampliació de la central de producció de fred.

Els enginyers de processos Fran Cortés i Jerónimo Ruiz han presentat altres tres comunicacions. La implementació de Lean Healthcare i la tecnologia com a via de transformació cap a una logística eficient i orientada al pacient, d’una banda, i l’aplicació d’aquesta mateixa metodologia Lean per a la millora de processos en l’àrea de gabinets d’endoscòpia de l’HUB han centrat les dues comunicacions presentades per Fran Cortés.

De la seva banda, Jerónimo Ruiz ha exposat com s’ha aplicat el Lean Healthcare i el marc de treball Scrum en la re-enginyeria del procés d’implant de marcapassos amb monitoratge remot als serveis de cardiologia i cirurgia cardíaca de l’hospital.

L’Asociación Española de Ingeniería Hospitalaria ha organitzat el seu 40è seminari sota el lema de l’economia blava, un concepte creat per l’economista belga Gunter Pauli i que parteix de la premissa d’aprendre i aprofitar la lògica de l’ecosistema per traduir-la al món empresarial. Precisament Pauli ha estat l’encarregat de fer la conferència inaugural del congrés.