El Workshop en Càncer de Tiroide Localment Avançat assoleix la 45a edició amb una gran ressò internacional

- Formació
Del 12 al 14 de juny, ha tingut lloc la 45a edició presencial del Workshop en Càncer de Tiroide Localment Avançat, organitzat pel Dr. Pablo Moreno. El curs, d’una durada de dos dies i mig, ha combinat classes teòriques i sessions de cirurgia en viu i hi han assistit cirurgians de Finlàndia, Bèlgica, Grècia i Sudàfrica.

Aquests workshops es van iniciar l'any 2009 després de l’estada del Dr. Pablo Moreno al Memorial Sloan Kettering Cancer Center de Nova York i altres centres de referència internacional, i es va enfocar inicialment a ensenyar a cirurgians espanyols la cirurgia del càncer de tiroide complex, en què es porten a terme buidaments ganglionars cervicals. Està patrocinat per Johnson & Johnson, que va ratificar fa temps la Unitat de Cirurgia Endocrina de l’HUB com a centre de referència per a l’ensenyament de cirurgia tiroïdal al territori EMEA (Europe, Middle East and Africa). Gràcies a això, fins a dia d’avui ha rebut la visita d’un total de 325 cirurgians de 23 països diferents.

Segons explica el Dr. Pablo Moreno, “creiem que la longevitat i l’èxit del curs, que compta amb llista d’espera i només s’ha interromput per la pandèmia, rau en el fet que està restringit a un nombre limitat de cirurgians –5 o 6 per edició–, cosa que facilita la proximitat amb el nostre equip i la discussió dels temes que tractem”.

Un altre factor important d’aquest èxit, destaca el Dr. Moreno, és “el fet d’anar actualitzant el contingut dels temes teòrics a mesura que anem incorporant noves tecnologies i innovació en la nostra cirurgia, de forma que no només ensenyem a fer cirurgia complexa cervical, sinó també com evolucionem aplicant les darreres tecnologies i abordatges”.

La repercussió del curs per a la Unitat de Cirurgia Endocrina i per a tot l'hospital ha estat molt important. Així, el Dr. Moreno ha estat convidat a operar a diferents països d'Europa i Orient Mitjà i, a més, aquests cursos s'han reproduït en països com ara Portugal, Dinamarca i Aràbia Saudita.

La Unitat de Cirurgia Endocrina ha organitzat també en aquest període altres cursos de cirurgia tiroïdal per a cirurgians de perfil més generalista i també de cirurgia transoral (TOETVA), de la qual el nostre hospital és també pioner a Espanya i Europa.