El Dr. Daniel Podzamczer rep el premi Jordi Gol i Gurina a la trajectòria professional i humana

L'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears va lliurar ahir el premi Jordi Gol i Gurina a la trajectòria professional i humana al Dr. Daniel Podzamczer, cap de la Unitat de VIH-ITS del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

El lliurament es va fer en el decurs de l'acte de cloenda del curs acadèmic i de lliurament dels premis i beques 2021, que aquest any ha tingut un caràcter semipresencial a causa de la pandèmia.

El Dr. Podzamczer va ser un dels pioners en el maneig de la infecció per VIH/sida a casa nostra. Va acabar la residència de medicina interna al nostre hospital el 1985 i aviat es va incorporar al Servei de Malalties Infeccioses per iniciar-se en el tractament del VIH/sida, llavors una nova malaltia que s'estenia ràpidament.

La motivació per conèixer millor la nova malaltia va fer que incorporés des del principi la tasca de recerca clínica. Va fundar la Unitat de VIH, on, a més d'una assistència acurada als pacients amb VIH, ha tingut en la recerca el leitmotiv per créixer com a estructura. Això li ha permès participar en nombrosos assajos clínics i crear línies de recerca pròpies. Aquesta tasca ha donat a més de 300 publicacions i a col·laboracions amb centres de gran prestigi internacional.

Així mateix, és coordinador del programa d’assajos clínics de la Red Española de Investigación en Sida (RIS) i un dels dos metges de l’estat que participen des de fa anys al panell d’experts sobre el maneig d’infeccions en pacients amb VIH del NIH/CDC/IDSA dels Estats Units.

El seu tarannà ha marcat el seu recorregut com a mentor dels seus col·laboradors, als quals ha transmès sempre la gran rellevància de la situació personal de cada pacient, la qual pot ser molt complexa, i l'ha fet lluitar contra l’estigma que ha acompanyat la malaltia del seus durs inicis.