Destacats reconeixements a professionals d’Anatomia Patològica de l’Hospital de Bellvitge al congrés nacional

- Formació

El premi a millor pòster de la Societat Espanyola de Citopatologia (SEC) del congrés SEAP-IAP 2023 s’ha atorgat a Cruz Garcia, citotècnica de la secció de Citopatologia. La millor comunicació oral de Qualitat ha estat per a Dolores Moreno, coordinadora tècnica, i la segona millor comunicació oral per a Sergio Villatoro, biòleg del servei.

Els dies 3, 4 i 5 de maig s’ha celebrat el XXXI Congrés Nacional de la Societat Espanyola d’Anatomia Patològica SEAP-IAP i de la Societat Espanyola de Citologia (SEC) al Palau de Congressos de Sevilla.

Professionals tècnics, biòlegs i patòlegs de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) hi han contribuït de forma notòria en ponències, comunicacions orals i pòsters amb l’objectiu de sumar per a la patologia del futur. De fet, la Patologia està adquirint un pes transcendental en el diagnòstic, pronòstic i determinació de factors predictius, mitjançant biomarcadors, amb un paper clau en l’evolució de la medicina del futur.

Amb més de 1.400 assistents, 886 comunicacions totals rebudes (374 ponències i 164 orals), el servei d’Anatomia Patològica de l’HUB ha rebut destacats reconeixements pels següents treballs:

• Millor pòster de la SEC, per a Cruz García Díaz per “Punció aspiració amb agulla fina guiada per ultrasonografia endoscòpica (PAAF-USE) de pàncrees. Estudi retrospectiu de 8 anys d’experiència en un centre terciari”.
  • Millor comunicació oral de Qualitat, per a Dolores Moreno per “Matriu Iluo adaptada a la ISO 15189 com a eina de gestió en el desenvolupament dels professionals i les seves competències”.
  • Segona millor comunicació oral de Biologia Molecular, per a Sergio Villatoro per “Correlació entre la metilació del promotor de MGMT i la supervivència global en pacients amb glioblastoma a l’Hospital Universitari de Bellvitge”.