Bellvitge proposa als pacients connectar amb el Delta del Llobregat amb la humanització d’espais de l’hospital

- Equipaments

La Unitat de Recepció i Preparació del Pacient (URPP) de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha incorporat elements d’ambientació que connecten l’espai amb l’entorn del Delta del Llobregat i així millorar l’experiència dels pacients. En concret, aquesta acció d’humanització ha estat possible gràcies als fons recaptats al concert solidari organitzat per l’Hotel Hyatt Regency Barcelona Tower aquest passat mes d’abril.

El prop d’un centenar de pacients que passa a diari per la URPP, dedicada en exclusiva a la recepció i la preparació dels qui s’han de sotmetre a una intervenció quirúrgica, podran relaxar-se i traslladar-se per uns moments als paisatges de les muntanyes del Delta del Llobregat mentre esperen.

Això serà possible gràcies a una nova senyalística que s’està implantant paulatinament a tot l’hospital, que evoca la fauna, la flora i els paisatges del parc natural del Delta del Llobregat. En concret, a la URPP, la nova decoració també vol acostar als pacients atesos les edificacions emblemàtiques del parc natural, com ho són els edificis que coronen les muntanyes del Delta.

Segons diversos estudis, el simple fet de connectar momentàniament amb entorns agradables ajuda a reduir l’estrès i l’ansietat. Això pot ser particularment beneficiós en el moment previ a sotmetre’s a una operació quirúrgica, que comporta generalment nivells elevats d’ansietat i que genera una activació fisiològica de l’organisme, que es prepara per afrontar l’operació.

En aquest sentit, el projecte de la nova Unitat de Recepció i Preparació del Pacient de l’Hospital de Bellvitge contempla així la millora de l’experiència del pacient també en el pla emocional. El disseny de la Unitat també ha tingut en compte objectius com aconseguir una recepció i preparació quirúrgica més eficient, amb una reducció del temps d’espera del pacient abans de la cirurgia, i l’optimització de l’ús dels quiròfans.

Més benestar emocional gràcies a espais més humans

Aquesta acció d’humanització i millora de l’experiència del pacient a la URPP forma part d’un projecte integral de senyalística i d’adequació dels espais que s’està duent a terme de forma progressiva a tot l’Hospital Universitari de Bellvitge. L’espai del nou Centre d’Alta Precisió Diagnòstica, que allotja el primer PET/RM assistencial de tot l’Estat, també inclou aquests elements d’ambientació que busquen l’impacte positiu en el benestar emocional dels pacients que esperen el seu torn.

La iniciativa s’ha pogut materialitzar gràcies als 3.880 euros recaptats en el concert solidari tribut a Queen que va organitzar el passat 15 de maig l’Hotel Hyatt Regency Barcelona Tower, emplaçat al barri de Bellvitge i conegut per ser un dels edificis més emblemàtics de la silueta urbana de l’Hospitalet.