Bellvitge acull set estudiants del Barcelona International Youth Science Challenge per estimular el talent científic

- Formació

Gairebé un centenar de joves preuniversitaris d’arreu del món ha participat en la 7a edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC), impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera. L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), un dels catorze centres catalans que han acollit aquests joves, els ha ofert una immersió de dues setmanes per conèixer la medicina darrere el trasplantament d’òrgans i, en concret, de ronyó.

Sota la coordinació dels doctors Josep Maria Cruzado, cap del Servei de Nefrologia, Francesc Vigués, cap del Servei d’Urologia, i Sergi Codina, adjunt del Servei de Nefrologia, els set estudiants internacionals amb expedients brillants s’han introduït en les tècniques més innovadores de trasplantament renal practicades en un centre de referència com és l’Hospital Universitari de Bellvitge.

D’una forma molt pràctica, els joves del BIYSC han participat en tallers, activitats i ponències sobre la donació d’òrgans, amb la col·laboració de Coordinació de Trasplantaments, passant per la cirurgia robòtica fins a la immunosupressió moderna i els nous avenços.

El programa Barcelona International Youth Science Challenge situa la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana en l’epicentre del coneixement i la recerca. Durant l’acte de clausura del programa, els centres de referència participants, entre ells l’HUB, han celebrat la vocació d’aquests joves científics i científiques i els han encoratjat a continuar perseguint la seva passió, fent front als desafiaments globals i liderant l’avanç mèdic, científic i tecnològic per a un futur millor.