Presentació de la campanya ‘Catalan Nursing Now’ per impulsar i difondre les pràctiques infermeres innovadores

L’estratègia ha estat coordinada des de les diferents institucions que aglutina el Campus Bellvitge: l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans, ICO, l’Atenció Primària Costa Ponent i l’Escola d’Infermeria de la UB.

Dins el marc del Nursing Now, impulsat pel Consell Internacional de les Infermeres (CII) i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) l’hospital ha celebrat la jornada ‘Catalan Nursing Now: Les infermeres ens fem visibles’, per donar el tret de sortida a una campanya que es desenvoluparà durant tot l’any 2020 amb motiu de l’Any Internacional de la Infermera i la Llevadora, coincidint amb els 200 anys del naixement de Florence Nightingale.

Amb un gran èxit d’assistència, Susana Asensio, subdirectora Infermera de l’HUB ha donat la benvinguda i ha presentat a Paz Fernández, membre de la direcció Corporativa de Cures de l’ICO, M. Pilar Delgado, directora de l’Escola d’Infermeria i vicedegana de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Marta Sancho, adjunta a Direcció d’Atenció Primària Costa Ponent i des de l’Hospital Universitario de Burgos, Azucena Santillán.

M. Pilar Delgado ha estat l’encarregada de presentar la campanya ‘Catalan Nursing Now’ consistent en una sèrie de lemes i accions, coincidents amb els Dies Mundials de Salut, que volen donar visibilitat a la tasca dels infermers i les infermeres. Delgado recalcat “el paper crucial que les infermeres i els infermers tenen per la salut dels ciutadans i ciutadanes pel sistema sanitari”. Paz Fernández de l’ICO ha destacat la formació estratègica i especialitzada de les infermeres i el fet que calen “nous rols i líders per adaptar-se als canvis de futur”.

Des de l’Hospital Universitario de Burgos, Santillán convidada per pronunciar la conferència inaugural especialment pel seu recorregut en l’ofici, ha animat a tots els professionals de la infermeria a utilitzar l’evidència com a mètode i ha insistit en la importància ‘del rigor científic aplicat a les cures de la persona i també de la societat”. Per a Santillán, el Nursing Now “tracta d’involucrar el professional en la vida social i política de la comunitat i canviar la percepció de la infermeria com a ciència tova i elevar l’status i el perfil de l’infermera en el sector de la Salut”.

Així, al març coincidint amb el dia europeu de la salut cardiosaludable, a l’abril el dia Mundial de la Salud, el maig es commemorarà el Dia internacional de la infermera i el dia mundial sense tabac, al juny es farà una acció al voltant del dia del càncer de pell i de cara a l’octubre tindrà lloc una jornada sobre la salut mental amb la col·laboració d’entitats i associacions de malalts. El novembre estarà centrat en accions coordinades en relació a la violència de gènere i al desembre es clourà l’any amb un balanç de les accions.