L’Hospital de Bellvitge celebra Sant Jordi amb roses per als pacients ingressats i el tercer conte col·laboratiu escrit per professionals del centre

En el marc de la setmana de celebració de Sant Jordi, l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha presentat Un cafè al sol, el seu tercer conte col·laboratiu, fruit de les aportacions successives de professionals del centre a partir d’un plantejament inicial. El conté ha estat llegit de forma íntegre a la sala d’actes de l’HUB per alguns dels seus autors i autores el dia de Sant Jordi, en un acte que a més ha servit per enregistrar la lectura en format d’audiorelat.

L’acte va tenir una magnífica cloenda amb l’actuació d’Isabel Cachón, que va interpretar amb el seu violí una adaptació del tema Viva la vida, de Coldplay.

El conte Un cafè al sol, és el relat de la trobada i l’inici de l’amistat entre cinc persones, algunes usuàries i d’altres professionals de l’HUB, que té com a escenari inicial la foodtruck (coneguda popularment com a gastroneta) del centre. Converses, rialles, llàgrimes, silencis i preocupacions compartides van teixint l’amistat entre els personatges per concloure que les relacions humanes són el bé més preuat per al benestar emocional.

Tant la versió escrita, que compta amb les il·lustracions de Francisco J. Fernández Vargas, del departament d’Audiovisuals de l’HUB-, com la d’àudio estaran accessibles des del web de l’Hospital de Bellvitge. A més s’han imprès 3.000 exemplars del conte, que s’han distribuït entre els pacients ingressats i els treballadors del centre. Els pacients han rebut a les seves habitacions l’obsequi d’una rosa, per gentilesa de l’empresa concessionària de la cafeteria de l’hospital.

- Podeu llegir aquí el conte col·laboratiu Un cafè al sol

- Podeu escoltar aquí el conte col·laboratiu Un cafè al sol