Nou aparell de ressonància magnètica a Bellvitge orientat a les neurociències

- Equipaments

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) incorporarà un nou aparell de ressonància magnètica (RM) a les instal·lacions de l’edifici Delta, l’àrea d'excel·lència en Neurociència i Neurocirurgia del centre. Aquest equipament de darrera generació estarà dirigit fonamentalment al diagnòstic i tractament de pacients amb problemes neurològics, tant mèdics com quirúrgics, i s’integrarà plenament en els fluxos de treball de l'hospital

Aquest nou aparell, amb una potència de tres tesles d'alt camp, millorarà la capacitat de realitzar diagnòstics precoços mitjançant imatges d'alta resolució i temps d'estudi reduïts. El Dr. Nahum Calvo, director clínic de Diagnòstic per la Imatge de l'HUB, ha destacat que aquesta nova tecnologia aportarà agilitat en el maneig dels pacients.

L'Hospital Universitari de Bellvitge és reconegut com a referent en Diagnòstic per la Imatge, gràcies al seu equipament tecnològic de primera classe. El seu Centre d'Alta Precisió Diagnòstica, que compta amb el primer PET-RM assistencial de la sanitat pública de l'Estat, representa un canvi de paradigma en aquest àmbit. A més, Bellvitge està a l'avantguarda en l'obtenció de biomarcadors d'imatge mitjançant un projecte de radiòmica que incorpora la intel·ligència artificial al diagnòstic per la imatge. Això consolida la seva posició com a centre d'innovació i excel·lència en la recerca i diagnòstic mèdic.