Xavier Matias-Guiu, nomenat president de la Societat Europea de Patologia

- Certificacions

És la societat científica que representa els patòlegs europeus, té més de 4.700 membres i promou el diagnòstic de patologia d’alta qualitat.

El cap de servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Universitari de Bellvitge i de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, Xavier Matias-Guiu, ha estat nomenat president electe de la Societat Europea de Patologia (ESP). El doctor també és professor de la Universitat de Barcelona (UB) i de la Universitat de Lleida (UdL).

Creada l’any 1963, la Societat Europea de Patologia és la societat científica que representa els patòlegs europeus, amb més de 4.700 membres. Els seus principals objectius passen per promoure la pràctica diagnòstica d’alta qualitat, la recerca aplicada i traslacional i la formació de grau i postgrau en l’àmbit de la patologia humana.

L’ESP aconsegueix aquests objectius mitjançant congressos anuals, la difusió de la revista europea de patologia Virchouws Archiv, projectes de garantia de qualitat en patologia molecular diagnòstica i múltiples activitats educacionals presencials i virtuals, entre altres. La Societat també interactua amb les societats nacionals de patologia dels diversos països europeus i organitza un test anual especialment dirigit a metges residents que serveix perquè tinguin una eina per valorar el seu coneixement en l’especialitat.

Xavier Matias-Guiu ha desenvolupat, en els darrers 20 anys, diverses tasques dins la Societat Europea de Patologia. Ha estat responsable d’un grup de treball, membre del consell i responsable del comitè educacional. Fa uns mesos el consell de l’ESP va aprovar la proposta de nomenar-lo president electe, la qual va ser ratificada a la reunió de l’assemblea de la societat, que es va dura a terme el passat 13 de setembre. El càrrec de president electe té una durada de dos anys, després dels quals assumirà la presidència de la societat.