L’Hospital acull l’acte de Graduació dels estudiants de Medicina del Campus Bellvitge

L’acte ha estat presidit pel conseller de Salut, Josep Maria Argimon, acompanyat pel rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, entre d’altres personalitats.

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha acollit avui l’acte de Graduació i Jurament Hipocràtic dels estudiants de la promoció 2015-2021 del grau de Medicina de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Campus Bellvitge, de la Universitat de Barcelona.

Després que l’any passat no es pogués celebrar a causa de la pandèmia, aquest any ha pogut tenir lloc una nova edició d’aquesta emotiva cerimònia, tot i que amb una important reducció de l’aforament habitual. Per aquest motiu, ha estat retransmesa íntegrament en streaming per tal que els familiars poguessin seguir-lo en directe de forma telemàtica. Altres assistents destacats han estat la directora gerent de l’ICS, Yolanda Lejardi; la gerent de l’Àrea Metropolitana Sud, Montserrat Figuerola; la directora de l’Hospital de Bellvitge, Cristina Capdevila, i el vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Joan M. Nolla. El degà de la Facultat, Antoni Trilla, hi ha intervingut a través d’un vídeo.

L’acte ha inclòs els tradicionals parlaments i vídeos dels estudiants, el lliurament de l’orla honorífica, i, com a moment central, el lliurament de les beques i orles a tots els estudiants graduats, que han estat anunciats pel Dr. Fernando Alcaide, cap d’estudis de grau de Medicina. Tampoc no han faltat la lectura del jurament hipocràtic, ni el cant final del Gaudeamus igitur, que ha seguit a les paraules de cloenda del conseller Argimon.