Ha estat donat d'alta l'últim pacient de la primera onada de Covid-19 a l'HUB

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha donat d’alta avui al seu últim pacient de la primera onada de la pandèmia de Covid-19 (març-abril de 2020). En Carlos, de 55 anys, va ingressar amb pronòstic molt greu al nostre hospital el 18 d’abril.

Ha estat ingressat a Bellvitge un total de 139 dies, 75 dels quals els ha passat a la unitat de cures intensives.

“No pensava que me’n sortiria, no tinc paraules per expressar el meu agraïment a tots els professionals que m’han cuidat”, ha dit el pacient, que ha fet també una crida a la ciutadania perquè extremi la prevenció de la transmissió de la malaltia i s’eviti així tant com sigui possible que altres persones passin pel que ha hagut de passar ell.

El Dr. Mikel Sarasate, el pneumòleg que li ha donat l’alta, ha dit que aquest és un dia simbòlicament molt important per a tots els treballadors de l’hospital, ja que ha vist l’últim episodi “d’una etapa molt dura, molt exigent professionalment i emocionalment”.

Ha lamentat, però, que es produeixi en un moment “en què ja hi ha una segona onada de persones hospitalitzades, algunes d’elles també en situació molt greu”.