Una jornada posa en primer pla el caràcter multidisciplinar de l’atenció a les pacients de càncer de mama

La jornada per a pacients que anualment organitza la Unitat Funcional de Mama HUB-ICO amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer de Mama s’ha centrat aquest any en el reconeixement del paper fonamental que juguen professionals de moltes disciplines diferents en el tractament integral de la malaltia.

Per a la pacient, els referents immediats i més fàcilment identificables acostumen a ser l’oncòleg i el cirurgià, però en tot el procés de l’abordatge del càncer de mama intervenen altres professionals que seran essencials per al tractament i el control de la malaltia. Amb el diagnòstic inicial comença un procés que inclou l’estadificació, els diversos tractaments i el seguiment posterior.

Professionals de radiologia, anatomia patològica, medicina nuclear, genètica, cardiologia, neurooncologia, rehabilitació i fisioteràpia intervenen en diferents etapes del tractament com a baules essencials en l’objectiu comú final: la curació final de les pacients.

La jornada s’ha desenvolupat amb diferents presentacions i taules rodones que han servit perquè els professionals de cadascun d’aquests àmbits a l’HUB i l’ICO expliqués el seu treball a un públic integrat majoritàriament per pacients de la Unitat Funcional. Tal i com va resumir la Dra. Maria Jesús Pla, coordinadora de la Unitat Funcional de Mama HUB-ICO, al treball coordinat de totes aquestes disciplines “fa possible el nostre objectiu: la curació minimitzant els efectes secundaris de les diferents teràpies”.

Després d’una taula rodona amb la participació de diferents professionals i una pacient de la Unitat Funcional, la jornada per a pacients va cloure amb la música del violí de la Dra. Isabel Cachón.