Susana Jiménez, distingida pel Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

- Certificacions

La cap del Servei de Psicologia Clínica de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha estat premiada com a col·legiada d'honor per part del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), en reconeixement precisament a la posada en marxa del primer servei de Psicologia Clínica independent en un hospital públic de tercer nivell a tot l’Estat.

La Dra. Jiménez va rebre la distinció en el decurs d’un acte celebrat a Barcelona el passat 23 de febrer amb motiu del dia del patró de la Psicologia, Juan Huarte de San Juan. El COPC du a terme anualment aquest acte institucional per reconèixer la tasca en favor de la psicologia de persones que han exercit la professió amb una destacable dedicació. D‘aquesta forma, d’una banda, es condecora amb la col·legiació d’honor a persones que han generat una obra especialment rellevant, i de l’altra s’homenatja les persones que han arribat als 25 anys d’exercici professional.

En les paraules d’agraïment per la distinció com a Col·legiada d’Honor, Susana Jiménez va assegurar rebre el premi “en nom de tot l’equip del Servei de Psicologia Clínica de l’Hospital Universitari de Bellvitge, que ha dedicat moltes hores i molt esforç perquè el projecte de les unitats especials de Trastorns de la Conducta Alimentària i d’Addiccions Comportamentals, durant molts anys, i del Servei de Psicologia, ara, hagin tirat endavant”. També va agrair la gerència de l’Hospital de Bellvitge la confiança atorgada per posar en marxa el Servei de Psicologia Clínica, l’any 2023.

“Estem del tot convençuts que combinar l’activitat assistencial, la recerca i la docència és un bon model de treball, que ens estimula i que fa que cada dia sigui diferent a l’anterior. I, sobretot, fer-ho en equip, en grup, que us puc assegurar que és el millor que tenim a Bellvitge, sens cap mena de dubte”, va assegurar Susana Jimenez, per concloure que “els Serveis de Psicologia Clínica han arribat per quedar-se!”.

L’acte de commemoració del Patró de la Psicologia del COPC rememora la figura de Juan Huarte de San Juan, metge del segle XVI considerat l’impulsor de la investigació científica en el camp psicològic a Espanya i el precursor de la psicologia diferencial gràcies a la seva obra Examen de ingenios para las ciencias (1575).

Vegeu l’àlbum de fotos de l’acte

El 29 de febrer, la Dra. Jiménez va rebre un altre reconeixement. En aquest cas, als Premios Sanitarias de Redacción Médica.