El documental de “La Simfonia dels Herois”, seleccionat pel prestigiós Festival In-Edit

- Recerca

L’esperat documental del projecte “La Simfonia dels Herois” ha estat seleccionat per exhibir-se en el prestigiós Festival Internacional de Cinema Documental Musical In-Edit, el més important dedicat exclusivament a l’exhibició de documentals musicals. Properament, s’anunciarà la data de l’estrena oficial del documental, que comptarà amb la presència dels seus protagonistes, els pacients-músics, i el Dr. Andreu Gabarrós.

Des de fa 20 edicions, el festival In-Edit reuneix més de 35.000 persones a les sales de cinema cada tardor a la ciutat de Barcelona. Fidel al seu nom, In-Edit mostra el millor del documental musical tant a nivell estatal com internacional, acollint les propostes més diverses, inèdites i inspiradores, sempre regint-se pels criteris de qualitat més exigents.

Una mirada íntima a la lluita i la superació

El documental relata el viatge de resiliència, esforç, por, pèrdua, confiança i amistat compartit per un grup de pacients operats de tumors cerebrals i el Dr. Andreu Gabarrós, cap del Servei de Neurocirurgia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB). Aquests ‘herois’ lluiten cada dia amb determinació per guanyar temps, i la música s'ha convertit en la seva font d'esperança.

La cinta segueix la preparació d’un concert al Teatre Joventut de L’Hospitalet protagonitzat pels propis pacients el maig de 2023, el grup de rock del doctor, Dorigen, i l’acompanyament desinteressat d’artistes de primer nivell com Estopa, Ramon Mirabet, Antonio Orozco, Manu Guix, Marina Rossell, Gerard Quintana o Carles Benavent.

La peça de 65 minuts ha estat produïda per Minoria Absoluta i dirigida per l'expert equip de Josep Serra Mateu i Marc Juan García, coneguts pel seu treball en altres documentals destacats com “Kilian Jornet: Camí a l'Everest" i "Megaestructures: Sagrada Família" de National Geographic.

Les entrades per a la projecció de “La Simfonia dels Herois” en el marc del festival In-Edit, el proper 1 de novembre a les 16.30 hores, al cinema Mooby Aribau, ja es poden adquirir en aquest enllaç. En les properes setmanes s’anunciarà la data de l’estrena oficial i la presentació pública del documental amb la presència dels protagonistes de "La Simfonia dels Herois.